ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Σιδηροδρομικός Σταθμός

Ο σταθμός στο Μαρκόπουλο είναι ένα κομψοτέχνημα τυπικής σιδηροδρομικής βιομηχανικής αρχιτεκτονικής. Η σιδηροδρομική γραμμή Λαυρίου – Αγίων Αναργύρων ξεκίνησε να κατασκευάζετε το 1882 από την εταιρία »Σιδηρόδρομοι Αττικής» ως αντισταθμιστικό όφελος προς το δημόσιο από τη μητρική της εταιρία, την "Ελληνική Εταιρία Μεταλλίων Λαυρίου". Η σύμβαση υπογράφηκε επί Χαρίλαου Τρικούπη με πραγματικό όφελος προς το δημόσιο, κάτι που φρόντισε να αλλάξει η επόμενη κυβέρνηση του Δηλιγιάννη.

Ο σιδηροδρομικός σταθμός συνέβαλε στην επικοινωνία των ντόπιων με τον υπόλοιπο κόσμο και έπαιξε μεγάλο ρόλο στην ραγδαία ανάπτυξη του εμπορίου, σε μια περίοδο που η ληστεία ήταν σε έξαρση και έτσι εξασφάλισε την μεταφορά των προϊόντων. Ο σταθμός διέθετε κυλικείο και χώρους για τη φύλαξη των εμπορευμάτων. Φύλακας για αρκετό καιρό γύρω στο 1915 ήταν ο ολυμπιονίκης Σπύρος Λούης.

Το τρένο εκτελούσε 2 δρομολόγια την ημέρα και ο χρόνος μετάβασης προς την Αθήνα ήταν 1 ώρα και 38 λεπτά. Το 1957 η κυβέρνηση Καραμανλή σταμάτησε τη λειτουργιά της γραμμής για να την ‘’εκσυγχρονίσει’’ και το 1962 αποφασίζεται η οριστική διακοπή λειτουργιάς της.